وبلاگ كارتوني وبلاگ كارتوني
درباره ما


به وبلاگ من خوش امدید. من آرينا هستم،10 سالمه،اين وبلاگ رو تقديم به همه ي شما دوستان عزيز ميكنم. نظر يادتون نره

پیوند روزانه

املت
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

جستجو

"لطفا از کلمات کلیدی برای جستجو استفاده کنید !!!



طراح قالب


Www.LoxBlog.Com

Main

My profile

Log out


وبلاگ كارتوني

وبلاگ كارتوني
نقد و بررسی فیلم true grit
موضوع: <-PostCategory->

 

شجاع واقعی فیلمی کلاسیک برای کودکان زیره ۱۳ سال .افتضاحی از برادران کوئن در زمینه ی کارگردانی .نمیدانم . شاید اگر مت دیمون نبود فیلم ارزش شنیدن اسمش را هم نداشت. به هر حال کار های کلاسیک نیز سبک و سیاق خود را دارند .سبکی که اولین حدس های مخاطب ، فیلم را جلو خواهد برد ، نشانه ها به قدری واضح بیان میشوند که کودک ۱۳ ساله آن را به تمسخر میگیرد . اتفاق های متحول کننده قرار است فیلم را در ۲۰ دقیقه ی آخر به اتمام برساند . و یا این که شخصیت ها داستان را جلو میبرند حال جالب است اگر فیلم نامه نویس نشانه هایی از شخصیت خود در طول فیلم به جا بگذارد . همه میگویند فیلم نامه مدرنیته شده است . فیلم نامه ی شجاع واقعی بیشتر مناسب انیمیشن تام و جری میبود تا یک فیلمی با بازیگرانی همچون بریج و دیمون .

فیلم تنها و تنها با بازیگران خود همراه بود و اگر کیفیت بالای کار آن ها نبود ۱۱۰ دقیقه از عمر خود را تلف کرده بودید .

matt damon as la boeuf in true grit 2010 نقد و بررسی فیلم true grit

مت دیمون به واقع در نقش خود درخشید و یکی از متفاوت ترین ها در عرصه ی کاری خود را به تصویر کشید . وی شخصیتی را به دوش میکشید که از روحیات انسانی برخوردار است و از دنیای وحشی گری غرب فاصله دارد اما شخصیت وی به هیچ وجه مناسب جامعه اش نبوده و این را بار و بار ها با خورد شدن شخصیتش مشاهده میکنیم . وی همیشه رنجر بودنش را عاملی برای سرفرازیش میدانست در حالی که از دید افردای دیگر این خود عاملی برای تمسخر وی میبود . اما وی همیشه از آرمان خود دفاع میکرد و مانند جوانی خام عمل مینمود که این خود تازگی آرمان ها و فضیلت های اخلاقیش نسبت به جامعه ی حال حاضرش را بیان میکرد . شخصیت لابیف این بار معنایی را دارد که غرب به سمت خوبی ها و فضایل اخلاقی و انسانی پیش رفته است که حتی بدترین مجرمین خود را در صورت امکان زنده به دادگاه بکشاند .

2010truegr 610x406 نقد و بررسی فیلم true grit

جف بریجز

کمی هم در مورد روستر بگویم . جف بریج در نقش روستر کاگبرن به خوبی توانست چهره ی وحشیگری های غرب را در راستایی به بازی بگیرد که مخاطب تمام وحشی گری های غرب را در موافقت با خوبی تلقی کند . و این است هنر به تشویق در آوردن بازیگران در آکادمی اسکار. پیرمردی که نفسش برای صحبت کردن درنمی آید از جدایی از همسرانش سخن میگوید که این خود نشانه ی بی تعهدی غرب قدیم بوده است و به وضوح میتوان از سخنانش نتیجه گرفت که وی زیره تعهداتش نسبت به دستگیری چینی میزند و این کار را هم کرد ولی پاره اتفاقات کلاسیک وی را مجددا در ریتم فیلم قرار داد . وی چهره ی غرب قدیم را در چند سکانس به تمسخر میکشد . هنگامی که حدس میزند لابیف در تعقیب آنهاست و یا این که آدمی که دار آویخته شده بود را نمی شناخت . همچنین مست کردن های بی مورد وی .حدس های حدودیش نسبت به آینده و …. که این ها مخاطب را به چهره ی غرب جدید راغب تر میکند .

در سکانسی لابیف با شلیکی عالی با فاصله ای بیشتر از ۴۰۰ یارد روستر را نجات میدهد . ۴۰۰ یارد خود استئاره ای از فاصله ی زیاد مابین غرب جدید و غرب قدیم است . و این که غرب جدید توانسته است غرب قدیم را نجات داده باشد . و در جایی روستر به لابیف میگوید من هنوز به خاطر اون شلیک بدهکارتم و فیلم به دون بیان ادا دین روستر به لابیف خاتمه پیدا میکند .

Hailee Steinfeld TrueGrit نقد و بررسی فیلم true grit

Hailee Steinfel

و اما کودک ۱۴ ساله ی فیلم . هیلی استینفیلد . او بود که داستان فیلم را رقم زد . او صاحب ماجرا های فیلم بود . او در میان دعوا ها خاتمه ایجاد میکرد . در حقیقت میتوان گفت نطق زبانش بیشتر در راستای معاملات خرج شد تا چیز دیگری که این خود باعث از بین نرفتن شخصیتش در میان مخاطبین بود . در حقیقت اهرم فشار او پول بود . چیزی که غرب قدیم و غرب جدید را به هم پیوند میداد . لابیف و روستر در کنار هم . شخصیت متی راس را میتوان یک نقطه ی عطف برای این فیلم دانست که بازیگرش را نیز نامزد اسکار نمود .

فیلم در کل ریتمی بر روی بازیگران خود داشت و از لحاظ فیلم نامه نویسی روند کاملا کلاسیکی را در برداشت که مدت هاست سنگ قبر خود را ترک خورده دیده است . اما هنوز تعداد زیادی از کمپانی ها به دنبال زنده کردن این جنازه هستند تا شگفتی به پا کنند . پارامونت پیکچر فیلم شجاع واقعی را نامزد ۱۰ جایزه ی اسکار کرد ولی به چه ارزشی ؟! اسکار به خوبی میداند که بازیچه ی دست های سیاست های آمریکا شده است و خلاصی از آن را در هیچ راه حلی پیدا نخواهد کرد .

چیز خاص دیگری نمیتوان از این فیلم بیان کرد .لطفا نقطه نظرات خود را بیان کنید .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده توسط :آرينا | لينک ثابت |جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,|



موضوعات
عكس هاي انيميشني عكس هاي كارتوني عكس هاي فانتزي عكس هاي متحرك نقاشي هنرمندان اخبار كارتون و فيلم و نقد و برسي

لینک دوستان

ادکلن مردانه دیزل
کارتون فسقلی
ax-love
بزرگ ترین مرجع دانلود
فیلم با فرمت دایویکس
دانلود جدیدترین موزیکها در پادشاه وبلاگهای کامپیوتری، تفریحی، آموزشی و ترفندی
تهران موزیک
هنر عکاسی گرافیک
كد هاي تقلب بازي
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو دفتر

خرداد 1390
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
دی 1384


نویسنده وبلاگ :

آرينا

آمار سایت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

کد های جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 52391
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 230
تعداد آنلاین : 1


Email Icon by Parstools.com

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

فال عشق

كد عكس تصادفی

سیستم تبلیغاتی تبادل لینک باکس رایگان

Copyright by © www.LoxBlog.Com & Sharghi.net & NazTarin.Com